{"id":1418,"date":"2022-05-05T12:49:10","date_gmt":"2022-05-05T10:49:10","guid":{"rendered":"https:\/\/raufoss.no\/?page_id=1418"},"modified":"2023-05-30T10:38:29","modified_gmt":"2023-05-30T08:38:29","slug":"sporsmal-og-svar","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/raufoss.no\/sikringssystemer\/sporsmal-og-svar\/","title":{"rendered":"V\u00e5penskap – sp\u00f8rsm\u00e5l og svar"},"content":{"rendered":"
Hva er dimensjonene p\u00e5 v\u00e5penskapet?<\/strong> P\u00e5 hvilke v\u00e5penskap kan jeg enkelt ta av d\u00f8ren? M\u00e5 alle v\u00e5penskapene forankres? Hvordan forankrer jeg v\u00e5penskapet? Har dere noen brannsikre v\u00e5penskap? Hvilken godkjenning har v\u00e5penskapet? Hvor st\u00e5r FG merkingen?<\/strong><\/p>\n\n \u2013 Raufoss Safehouse<\/a> \u2013 Raufoss Premium 16<\/a> \u2013 Raufoss Premium 6<\/a> \u2013 Raufoss Basic 6<\/a> \u2013 Raufoss Basic 4<\/a> Hvor sikker er betalingen? Jeg har ikke f\u00e5tt ordrebekreftelse p\u00e5 bestillingen min? Hvordan vet jeg om bestillingen min er sendt? Hvor rask er leveringstiden? Hvordan fungerer hjemlevering av v\u00e5penskap? Hvordan sporer jeg pakken min? Forsendelsen er skadet under transport. Hva gj\u00f8r jeg? Kan dere sende til Svalbard? Jeg har mistet en n\u00f8kkel, hva gj\u00f8r jeg? Jeg har mistet alle n\u00f8klene, hva gj\u00f8r jeg? Selvsagt!<\/strong><\/p>\n\n Ta kontakt p\u00e5 post@raufoss.com<\/a>, eller ring oss p\u00e5 468 99 000<\/a>.<\/p><\/div><\/div>\n<\/div><\/div><\/div>\n<\/div>\n<\/div><\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":344,"menu_order":0,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"footnotes":""},"class_list":["post-1418","page","type-page","status-publish"],"yoast_head":"\n
B\u00e5de innvendige og utvendige m\u00e5l er oppgitt p\u00e5 produktsiden til alle v\u00e5penskap, under fanen \u00abDimensjoner\u00bb.<\/p>\n\n
<\/strong>P\u00e5 b\u00e5de Premium 16 og Basic 4 kan du enkelt ta av d\u00f8ren ved behov.<\/p>\n\n
<\/strong>For privatpersoner m\u00e5 alle v\u00e5penskap, bortsett fra Premium 16, skrus fast for at FG-godkjenningen skal v\u00e6re gyldig. Det finnes egne regler hvis skapet skal brukes til n\u00e6ringsvirksomhet.<\/p>\n\n
<\/strong>Festemateriell f\u00f8lger med v\u00e5penskapet, og instrukser er beskrevet i den medf\u00f8lgende brukerveiledningen. Brukerveiledningen er i tillegg tilgjengelig elektronisk p\u00e5 produktsidene til alle v\u00e5re v\u00e5penskap under fanen \u00abManual\u00bb.
Vi anbefaler god fastbolting, b\u00e5de i gulv og bakvegg, dersom det lar seg gj\u00f8re.
Skapene kommer med noen preborede forankringshull. Du st\u00e5r fritt til \u00e5 borre flere hull for fastbolting, dersom de eksisterende passer d\u00e5rlig i ditt hjem.<\/p>\n\n
<\/strong>Ingen av v\u00e5re modeller er utviklet eller sertifiserte for \u00e5 t\u00e5le brann.<\/p><\/div><\/div>\n\nGodkjenning<\/h2>
<\/strong>Alle v\u00e5re modeller er godkjent i henhold til FG 520:1 standarden som er p\u00e5krevd i norsk lovverk. Les mer p\u00e5 v\u00e5r informasjonsside om krav til v\u00e5pensikring<\/a>.<\/p>\n\n
Inne i toppen av v\u00e5penskapet, p\u00e5 venstre side.<\/p>\n\n
Inne i toppen av v\u00e5penskapet, p\u00e5 h\u00f8yre side.<\/p>\n\n
Inne i toppen av v\u00e5penskapet, p\u00e5 h\u00f8yre side.<\/p>\n\n
Inne i v\u00e5penskapet, \u00f8verst p\u00e5 d\u00f8ren.<\/p>\n\n
Inne i v\u00e5penskapet, \u00f8verst p\u00e5 d\u00f8ren.<\/p><\/div><\/div>\n\nKj\u00f8p \/ Betaling \/ Ordre<\/h2>
<\/strong>Vi benytter oss kun av etablerte og godt kjente leverand\u00f8rer av betalingsl\u00f8sninger hvor sikkerhetsl\u00f8sningene er utpr\u00f8vd og kvalitetssikret.<\/p>\n\n
<\/strong>Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse per e-post fra oss innen kort tid anbefaler vi at du sjekker om den har havnet i s\u00f8ppelpost, eller flagget som spam. Hvis du fremdeles ikke finner bekreftelsen vennligst kontakt oss p\u00e5 post@raufoss.com<\/a> eller tlf 468 99 000.<\/p>\n\n
<\/strong>Vi sender ut en ordrebekreftelse n\u00e5r vi mottar din ordre, og en sendingsbekreftelse med sporingsnummer n\u00e5r bestillingen blir hentet av transport\u00f8ren.<\/p><\/div><\/div>\n\nLevering<\/h2>
<\/strong>\u2013 Vi garanterer at varer vi har p\u00e5 lager blir sendt innen 3 virkedager.
\u2013 Bring og Posten er av de raskeste transport\u00f8rene i 2023, og bruker normalt 1-4 virkedager ut fra hvor i landet du befinner deg. Varene sendes fra Innlandet.<\/p>\n\n
<\/strong>\u2013 N\u00e5r v\u00e5penskapet har ankommet din lokale Bring-terminal vil du motta en SMS hvor de ber deg kontakte de for \u00e5 avtale et tidspunkt for levering.
\u2013 Du bli oppringt av sj\u00e5f\u00f8ren 30-60min f\u00f8r levering.
\u2013 V\u00e5penskapet vil, om ikke annet er avtalt, bli levert til d\u00f8ren p\u00e5 bakkeplan.<\/p>\n\n
<\/strong>Link til sporing ligger i sendingsbekreftelsen du mottar p\u00e5 e-post n\u00e5r ordren sendes fra oss.<\/p>\n\n
<\/strong>\u2013 Dette m\u00e5 noteres p\u00e5 fraktbrevet eller terminalen til sj\u00e5f\u00f8ren ved utlevering av skapet, eller anmerkes der pakken utleveres.
\u2013 Kontakt oss umiddelbart p\u00e5 post@raufoss.com<\/a> eller p\u00e5 telefon 468 99 000.
\u2013 Ta bilder av og dokumenter skaden p\u00e5 emballasje og produkter.
\u2013 Ta vare p\u00e5 produktet og emballasjen til saken er ferdig behandlet.<\/p>\n\n
Send oss gjerne en foresp\u00f8rsel til post@raufoss.com<\/a> og vi ser p\u00e5 mulighetene.<\/p><\/div><\/div>\n\nTeknisk support<\/h2>
<\/strong>V\u00e5re sikkerhetsskap er utstyrt med FG-godkjente l\u00e5ser. Hverken vi eller l\u00e5seprodusenten har lov til \u00e5 f\u00f8re et register over n\u00f8klene. Vi leverer derfor alltid med to stk n\u00f8kler og anbefaler at de oppbevares hver for deg. Mister man den ene n\u00f8kkelen b\u00f8r det umiddelbart lages en kopi av gjenv\u00e6rende n\u00f8kkel. N\u00f8kkelemne til ditt v\u00e5penskap kan bestilles her. L\u00e5sesmeder og mange byggvareforretninger tilbyr sliping av n\u00f8kkelemner.<\/p>\n\n
<\/strong>V\u00e5re sikkerhetsskap er utstyrt med FG-godkjente l\u00e5ser. Hverken vi eller l\u00e5seprodusenten har lov til \u00e5 f\u00f8re et register over n\u00f8klene. Hvis begge n\u00f8klene er borte anbefaler vi at l\u00e5sesmed kontaktes, da de i de fleste tilfeller kan gjennomf\u00f8re et kontrollert innbrudd. Ved behov for ny l\u00e5s, kontakt oss p\u00e5 post@raufoss.com<\/a> eller 468 99 000<\/a>.<\/p><\/div><\/div>\n\nJeg finner ikke svar p\u00e5 sp\u00f8rsm\u00e5let mitt, kan dere hjelpe meg?<\/h2>